Axfood Leverantörsträff

Uppdrag

Axfood samlar varje år sina leverantörer i stormötesformat för kommunicera de övergripande affärssatsningar och fokusområdena samt för att vårda och stärka leverantörsrelationer  under trevliga former.

Lösning / resultat

Sedan 15 år tillbaka har Step2 hjälpt Axfood med detta möte. Format, form, plats och tema skräddarsys och förändras varje år men syftet och målet är detsamma.  Programformatet ska överraska, vara genomtänkt och välproducerat. Upplevelsen ska vara genomgående professionell men samtidigt personlig.  En kommunikativ ambition, oavsett årlig budskapsplattform är att tydliggöra Axfoods profil som ledande i livsmedelsbranschens utveckling när det kommer till att erbjuda prisvärd, bra och hållbar mat.

http://step2.se/wp-content/themes/salient/css/fonts/svg/basic_cup.svg

Nominerad

Nominerad till Gyllene Hjulet ”Årets B2B Event 2020”

Kund

Axfood

 

Kontakta oss så berättar vi mer!

Axfood Leverantörsträff 2019 – Nominerad till Årets bästa B2B event på Gyllene Hjulet!

Utmaningen för Step2 Communication är att ständigt utveckla, ta modiga grepp och utforma nya mötesupplevelser från år till år. Detta år utmanade vi oss i att involvera leverantörerna på ett djupare plan, och låta deras röster bli hörda i större utsträckning än tidigare. Vi ville skapa ett format med tonalitet av närhet och vi-känsla. Träffen fick inta talkshowformat till programledning av Klas Hallberg som gjort succé året innan som reflekterande side-kick/inspiratör. Scenaktörernas budskapsdelar förmedlades under interaktiva samtal med stöd av visuell bildförstärkning i WatchOut och förproducerade filminslag på dagens kommunikativa tema ”Framtiden är tillbaka”. Klas Hallbergs egna reflektioner och summeringar överraskade och skapade naturliga skratt.

Jib (kamerakran) och steadycam förstärkte vi-/närhetskänslan med publiken. Ett proffsigt husband skapade härlig atmosfär via livejinglar och bryggor för att upprätthålla skön energi. Deltagarna fick stå i fokus. De fick möjlighet att skicka in frågor till koncernen i förväg. Några fick ställa sina frågor live, på satellitscener i publikhavet, andra fick komma fram med hjälp av Klas Hallberg i dialog med scenaktörerna. Trots genomgående höga utvärderingsresultat från de senaste åren lyckades vi höja resultatet igen i årets mätning. Bl a ökade resultatet av leverantörernas förtroende för Axfoods strategiska riktning och leverantörernas tro på långsiktig, lönsam utveckling i samarbete med Axfood. Jackpot känner både kund och vi!