Safari Urbain Sthlm

Uppdrag

Film Capital Stockholm driver projektet Smart Kreativ Stad som i samarbete med kommun, akademi och näringsliv väcker slumrande, bortglömda platser till liv. Pilotstudien ”Safari Urbain Sthlm” utmanade begreppet urban allemansrätt. Den franske konstnären Julien Nonnon skulle projicera en serie uppklädda djur på byggnader runt om i Stockholms stadsrum, sammanlagt på 10 platser. Vårt uppdrag – utöver att lösa den komplexa logistiken med många involverade aktörer – var att se till att projektet fick viral spridning både inför och under själva eventet.

Lösning

Inför eventet startade vi ett Instagramkonto för vår kund och la en plan för hur kontot skulle uppdateras vid varje händelse/plats. Vi live-streamade via kontot för att alla skulle kunna följa ”safarin” live, samt gjorde reklam för var nästa projicering skulle ske för att skapa förväntning och få fler besökare. För att förstärka temat och för att dra till oss uppmärksamhet från förbipasserande, uppträdde en djungelinspirerad kör i samband med projiceringen.

Resultat

Genom en kreativ marknadsföringsplan samt smarta logistiklösningar lyckades vi sätta projektet på kartan och stärka kundens digitala plattformar.

Kund

Film Capital Stockholm

I samarbete med

Julien Nonnon

Kontakta oss så berättar vi mer!