Stockholm iPad Act

Uppdrag

Att på ett innovativt och inspirerande sätt berätta om Stockholms styrkor och fördelar mot målgruppen internationella investerare, etablerare och talanger. Berättelsen skulle kunna användas i många olika sammanhang och mot många olika målgrupper över tid.

Lösning

Vi hittade ett helt nytt och annorlunda uttryckssätt för att berätta om Stockholm på ett “magiskt” inspirerande sätt. Vi valde en relativt ny presentationsteknik (iPads) som låg i tiden. En videoversion togs fram för att enkelt kunna integreras i olika presentationer om Stockholm.

Resultat

Viral succé! Redan första veckan hade över en miljon sett presentationen på YouTube. Videoversionen har använts i många olika sammanhang där Stockholm figurerat. Produktionen är internationellt prisbelönt och akten har framförts av Charlie Caper och Erik Rosales vid många tillfällen runtom i världen.

https://step2.se/wp-content/themes/salient/css/fonts/svg/basic_cup.svg

Prisbelönad

Vinnare av European Excellence Awards 2012 i kategorin “International Communication”

Vinnare av Digital Communication Awards 2012 i kategorin “Viral Communication”

Nominerad till Gyllene Hjulet “Årets mest kreativa lösning 2012”

Kund

Stockholm Business Region

I samarbete med

Charlie Caper och Erik Rosales

Kontakta oss så berättar vi mer!